¡Swab Barcelona ja és aquí!
Swab 2022 va obrir ahir les seves portes a professionals presentant les 75 propostes d’aquesta edició procedents de mes de 22 països, convertint-se de nou en cita imprescindible del panorama artístic actual per a conèixer les noves tendències de l’art emergent.
Durant el preview per a col·leccionistes, amants de l’art de tot el món s’han acostat a la fira per a descobrir en exclusiva l’actualitat del món de l’art i a conèixer a la selecció de galeries d’enguany. L’objectiu de Swab és que els nostres convidats i visitants visquin una experiència íntima i enriquidora, que creixin durant la fira i que coneguin artistes i projectes als inicis de les seves trajectòries artístiques.
Veniu a descobrir aquests programes i molt més d’avui al diumenge!
¿QUÈ VEUREU A SWAB?
FOCUS MEDITERRANEAN: MIRADA A LES REGIONS MEDITERRÀNIES
Com cada any, Swab presenta un programa especial que posa el focus en una regió geogràfica poc representada en el nostre context. Aquesta edició, la fira se centra en el Sur i l’Est del Mediterrani, buscant propostes emergents de galeries que, encara i venir de diferents procedències, comparteixen una sèrie de dinàmiques, imaginaris i pràctiques que tenen a veure amb el nexe que totes elles comparteixen, la proximitat al Mar Mediterrani.
Galeries participants: Mixer (Istanbul), Rhizome (Algiers), Sanatorium (Istanbul), Saleh Barakat Gallery (Beirut)
VIDEO BOX: MITJANS PER A EXPLORAR FRONTERES
El programa de videoart de Swab cerca ser plataforma per a artistes emergents de regions geogràfiques les escenes artístiques de les quals no estan prou representades en el nostre context, com el Sud-est asiàtic, Àfrica i Centreamèrica.
Enguany, Video Box posa el focus a El Salvador amb una proposta titulada Entangled / Entreteixits, presentada de la mà de Y.ES Contemporary i comissariada per Omar Lopez-Chahoud i Patricio Majano.
ESCENA EMERGENT LATAM
Emerging LATAM s’incorpora com a secció comissariada dins del programa Emerging de la mà del comissari Santiago Gasquet, codirector de PIEDRAS (Buenos Aires), que presentarà les propostes més joves de l’escena contemporània llatinoamericana.
Per a aquesta segona edició del programa, Gasquet proposa una selecció de cinc espais híbrids i autogestionats que, amb menys de cinc anys de trajectòria, ja conformen una xarxa de noves dinàmiques de circulació d’art en l’escena llatinoamericana.
Galeries participants: ESAA (Córdoba), Paseolab (Lima), Lolita Pank (Ciutat de Mèxic), Subsuelo (Rosario), XIII, (Santiago de Chile).
UN BON COMENÇAMENT
Convidats i expositors es van reunir ahir per a la festa d’inauguració en el Pavelló Mies van der Rohe i van donar el tret de sortida de la nostra quinzena edició, gaudint de la instal·lació “Mass is More” de Daniel Ibañez, Vicente Guallart (IAAC) & Alan Organschi (Bauhaus Earth), i dels cocktails i cerveses a càrrec de Cointreau i El Águila.