Swab Barcelona 2019 Last Call

SWAB BARCELONA 2019 LAST CALL

 

Comença el compte enrere per a la clausura del termini d'aplicacions de Swab Barcelona 2019, que quedarà tancat el 10 de maig

El Comitè de Selecció de l'edició, integrat per quatre comissaris i quatre col·leccionistes, revisarà i avaluarà les propostes artístiques rebudes:

 

 Omar López-Chahoud

Director artístic i comissari de UNTITLED, aquest curador independent ha comissionat i co-comissionat nombroses exposicions tant als Estats Units com a escala internacional. Un dels seus treballs més recents ha estat el comissariat de la Biennal de Nicaragua, el març de 2014. López-Chahoud ha participat en debats i xerrades a Artists' Space, Art in General, MoMA PS1, i al Whitney Museum of American Art de Nova York. A més, compta amb MFAs de Yale University School of Art, i de the Royal Academy of Art in London.

 

 

 

 

Jérôme Pantalacci

Fundador i director d'ART-O-RAMA, fira d'art contemporani de Marsella, aquest comissari independent anteriorment va treballar a la galeria Roger Pailhas i a l'organització «Art dealers», la fira d'art per invitació creada per Roger Pailhas, celebrada a l'interior de l'espai de 1000 m² de la galeria. Pel que fa a la seva trajectòria acadèmica, Pantalacci es va graduar d'un màster en arts visuals a la Universitat d'Aix-Marsella.

 

 

 

 

 

Domenico de Chirico

Domenico de Chirico és un comissari independent d'Itàlia. Nascut a Bari el 1983, viu i treballa a Milà. Des del 2011 fins al 2015 va ser professor de “Cultura visual” i d'”Investigació de tendències” a l'Institut Europeu de Disseny de Milà (IED). Col·labora amb diversos artistes internacionals, galeries, institucions, fires d'art, premis d'art i revistes a tot el món. Ha estat director artístic a la Fira DAMA, Torí des de 2016. També va ser professor visitant a Goldsmiths, University of London (2018); Esdeveniment de xarxa per a comissaris joves, LISTE – Art Fair Basel, Basilea (2018). Properes exposicions i recerques (2019/20): Fira d'Art Contemporani de Swab Barcelona, Barcelona (membre del comitè); Premi Matteo Olivero 2019 (assessor), entre d'altres; Exposicions en diversos llocs i ciutats, entre les quals: Moscou, Torí, Milà, Venècia, Mont-real, Hamburg, Tbilisi, Zuric, Munic, Pozna?, Berlín, Istanbul, etc.

 

 

 David Armengol

Comissari independent, combina la seva pràctica curatorial amb altres activitats paral·leles com la gestió cultural i la docència. Els seus projectes han pogut veure's a espais d'art contemporani com Caixaforum Barcelona (2008), Matadero Madrid (2010), la Fundació Joan Miró de Barcelona (2012-2013), Fabra i Coats Centre d'Art Contemporani de Barcelona (2014), el EAC – Espacio de Arte Contemporáneo de Montevideo, Uruguay (2015) o Bòlit Centre d'Art Contemporani de Girona (2016). Forma part de l'equip curatorial de BcnProducció (2016-2019) i dóna classes de desenvolupament de projectes a IDEP Barcelona (Escola de Fotografia, Moda i Diseny). Actualment, comissaria una exposició sobre la col·lecció MACBA (2017-2019) i és co-comissari del Pavelló d'Uruguay a la Biennal de Venècia 2019.?
 

 

 

Giuseppe Casarotto 

 

Enginyer executiu i col·leccionista d'art contemporani establert a Bergam, Itàlia. És president del ClubGAMEC, una associació cultural que promou i dóna suport a la Modern and Contemporary Art Gallery of Bergamo, sent també fundador del Club GAMEC Prize. Casarotto és també cofundador de Seven-Gravity-Collection, un grup privat centrat en l'adquisició de videoart i en la promoció de joves artistes de vídeo.

 

 

 

 

Alberto i Ginette Rebaza

Inicialment, la col·lecció Rebaza es va centrar en art peruà contemporani. Amb el pas del temps, però, es va anar ampliant cap a Amèrica Llatina, i avui abasta art de països europeus, principalment Espanya i Portugal. La col·lecció inclou pintura, instal·lació, fotografia, vídeo i escultura.

Alberto i Ginette cerquen rodejar-se d'art. Els crida l'equilibri entre contingut i estètica: obres que transmetin reflexions i experiències alhora que mostren interès per la forma i la bellesa.

Alberto i Ginette Rebaza van crear “La Residencia de Al Lado”, un programa que permet la interacció de creadors locals i internacionals, promovent l'escena artística peruana arreu del món.

 

 

Marlise Jozami

Periodista especialitzada en política internacional, curadora i col·leccionista d’art, és vicepresidenta de la Fundación Foro del Sur i editora a Archivos del Presente y del capítulo argentino de Foreign Policy.

A Brasil va produir i va ser curadora d'exposicions no comercials tals com “Miles Davis” (coproducció amb la Cite de la Musique); “Estética Punk” (coproducció amb el Festival de Arles); “Argentina Hoy” (primera plataforma de divulgació a Brasil de l'art contemporani argentí); “Obra Gráfica de Antonio Berni” i “Arte Américas” que va reunir 100 artistes de 63 països. A més, és assessora internacional de BIENALSUR – Bienal Internacional de Arte Contemporáneo de la América del Sur, esdeveniment realitzat simultàniament a més de 20 països.

A França va impulsar la creació del Comité Latinoamericano del Centro Pompidou, del qual és mecenes, havent-hi donat importants obres perquè l'art argentí estigués representat en aquella col·lecció.

És també Patrona Electa de la Fundació del Museo Reina Sofía i membre de “Vivre en Couleurs”, programa de col·leccionistes de la Fundació Cartier.

 

 

CAL CEGO

 

Cal Cego és una col·lecció privada sense seu permanent d'exposició. El projecte Cal Cego, iniciat l'any 2006, a partir de la incorporació de Montse Badia com a directora artística, part de la col·lecció com a eina de treball a partir de la qual podem establir col·laboracions amb diversos agents. En el nostre afany per a generar i compartir coneixement, des de l'any 2006 impulsem, en col·laboració amb la Universitat de Barcelona IL3, el Màster en Art Contemporani: Context, Mediació i Gestió.

En aquest temps la col·lecció ha evolucionat de manera orgànica i ha anat emfatitzant diferents focus d'interès, començant per obres relacionades amb l'arquitectura i els espais públics, per a, més endavant, anar centrant-se en obres de caràcter més conceptual i/o que reflexionin al voltant de la imatge, la memòria col·lectiva o l'estatus de l'artista, entre altres.