SWAB 2021 CURATOR TALKS
amb ÀNGELS MIRALDA
Quin va ser el teu moment preferit a Swab 2021?
Després de tant de temps sense viatjar, el meu moment preferit va ser reunir-me i tornar a connectar amb la gent a la inauguració de SWAB. La fira va reunir escenes internacionals i locals.
Quins descobriments vas fer a Swab 2021 que se t’hagin quedat al cap?
Vaig gaudir molt de les connexions amb altres ciutats d’Espanya i especialment amb València i les Illes Balears. Va ser un plaer conèixer a la gent i artistes darrere de la presentació d’Inma Fenenía i Alberto Feijóo a Galería Punto (València), Bartomeu Sastre a Galeria Fran Reus (Palma), i conèixer el programa de Badr el Jundi a Marbella. La descentralització de l’escena cultural és un tema en curs i és fantàstic reunir-se per destacar els artistes que treballen per tot el país.
Diga’ns quelcom que hagis vist a Swab 2021que no es habitual veure a altres fires?
Swab Ephemeral, curat per Caterina Almirall i Margot Cuevas, va ser una part molt interessant de la fira. A través d’aquesta secció, la comunitat d’artistes de Barcelona va poder participar en la fira sense necessitat de representació i galeries. Em va semblar una gran proposta, a més d’afegir una altra funció de comunitat a la fira amb projectes d’instal·lació ben desenvolupats.
Com descriuries Swab 2021 a algú que no va poder visitar-la?
Swab és una fira còmoda per visitar amb una escala humana que permet veure tot sense sentir-se aclaparat. Sempre és una bona raó per passar temps a Barcelona.
Quins projectes et mantenen ocupat aquests dies?
Actualment tinc dues exposicions en curs a Amsterdam. La primera, titulada “Mar del cel”, compta amb obres de Nora Aurrekoetxea, Benjamin Francis, Parasekvi Frasiola, Sami Hammana, PHILTH HAUS, Claudia Pagès, i Víctor Santamarina, i es troba a Mutter, un nou espai dirigit per artistes dedicat a projectes experimentals. En segon lloc, acabem d’obrir una exposició de Violeta Paez Armando a PuntWG, on actualment treballo com a comissaria del programa d’artistes en residència. Al mateix temps, estic treballant juntament amb l’artista Elizabeth de Witt en l’obertura d’un nou espai anomenat Sally’s Fault el proper març, que convidarà artistes locals i internacionals a treballar en una sèrie de presentacions en duo.
Sobre Àngels Miralda
Àngels descriu la seva pràctica curatorial com una política secreta de materialitat amb la creença que els materials contenen significats incrustats, relacionats amb les cadenes globals d’extracció, comerç i indústria. Les seves últimes exposicions s’han basat en la recerca històrica sobre l’art povera, els neomaterialismos i les arrels de l’art de la instal·lació per a crear paral·lelismes entre els materials dels artistes i la indústria global.