Programa general
Programa format per galeries d’art contemporani nacionals i internacionals, dividit en quatre tipus de stands de 25, 20, 15 i 10m2.
ADDAYA. Palma de Mallorca
Ana Mas Projects. Art Barcelona
Ambacher Contemporary. Munich
Cassina Projects. Milano
Embajada. San Juan
Espai Tactel-Toormix. Barcelona / Valencia
Fixed Project Lima. Lima
Factoria de arte Santa Rosa. Santiago
Gachi Prieto. Buenos Aires
Galeria Contrast. Art Barcelona
Galerie Emmanuel Hervé. Paris
Galleria massimodeluca.Venecia
Kromya Art Gallery. Lugano
La Arte. Salta
Luciana Caravello. Rio de Janeiro
Miranda Bosch, Buenos Aires
Galería Petrus, San Juan
Galerie Nicolas Robert. Montréal
Pabellon 4. Buenos Aires
Pantocrator Gallery. Suzhou
Pigment Gallery. Art Barcelona
Quimera Galería. Buenos Aires
Robert Henry Contemporary. New York
RocioSantaCruz. Barcelona
The Blink Project. Valencia
Tokio Galería, Lima
T20, Murcia
Emerging, galeries amb menys de 5 anys ja establertes en el panorama internacional.
EMERGING
Antonia Puyó. Zaragoza
Casa Equis. Mexico City
Chiquita Room, Barcelona
Espacio Olvera. Sevilla
Granada Gallery. Buenos Aires
Housing Gallery. New York
Katharina Maria Raab. Berlin
Km.0.2. San Juan
One Four. Seul
Pierre Poumet, Bordeaux
The Address Gallery. Brescia
Mexico en femení
Aquest any, la fira presenta per primera vegada a cinc artistes mexicanes que s’atreveixen a repensar la posició de la dona en el món, així com la seva participació en l’art com una veu viva, ancestral que engendra el seu futur des de les seves arrels més profundes. Lluïa Vidales i Alida Cervantes, representades per la Galeria Deslave;
Berta Kolteniuk representada per la galeria Satélite, Julieta Gil representada per la galeria Janet 40 i María Conejo representada per la galeria Pequeños Bribones.
Amb aproximacions des de la pintura, el dibuix i la instal·lació, aquestes artistes relacionen el món contemporani amb la tecnologia, l’ancestral i la història, permetent una reflexió entorn del pictòric, al cos femení, a la memòria i al concepte de l’origen.
Amb aquest programa, SWAB confirma la seva aposta per posar el focus en escenes emergents d’altres latituds i reivindicar a les seves artistes dones evidenciant una vegada més que l’art té la capacitat de modelar el passat, habitar plenament el present i repensar i engendrar un futur amb un impuls lliure, vital i natural. És la dona qui engendra l’art, qui engendra la vida.
Swab on paper
rant els anys 20, neix l’abstracció geomètrica amb l’impuls de crear un discurs crític I presentar un reflexe de la realitat des dels seus tres punts tridimensionals. És durant els anys 40 que es fusiona amb l’inconscient més inmediat. Així és com neix l’art abstracte.
Com a base històrica cap als temps contemporanis els artistes reprenen l’ús de la geometria com a recurs d’expressió de l’espai, un espai inestable, ple de desequilibris socials, polítics, mediambientals o que simplement responen a emocions quotidianes.
7 projectes, comissariats per Carolina Diez-Cascón, que conceptualitzen i enmirallen diverses problemàtiques actuals encriptades en la simbologia de les línies, formes i color.
BBA Gallery. Berlin
Artist: Silvia Binda Heiserova and Olivia Lennon
Circle Art Gallery,. Kenya
Artist: Longinos Nagila
Galeria Aire. Bilbao
Artist: Usoa Fullaondo
Galerie Martin Kudlek. Cologne
Artist: Amy Hilton and Katrin Bremermann
Set Espai d´art. Valencia
Artist: Arancha Goyeneche
Souvenir. Barcelona
Artist: Fabrizio Contarino
Swab seed
Swab Seed, una mostra de vuit espais independents i autogestionats amb l’experimentació com a lloc comú. La nostra voluntat es donar visibilitat a noves plataformes i propostes que estant sacsejant l’escena actual contemporània.
Art Super space. Milan
AWOL, Los Ángeles
Cordova, Barcelona
Las Palmas. Lisbon
Vellum. New York
White Garage. Catania
MY FAF (My First Art Fair)
Selecció de quatre galeries d’art contemporani amb menys de dos anys d’existència que no hagin participat en cap fira internacional i que presentin artistes nascuts a partir de 1975. Swab ofereix aquest espai gratuït com a ajuda a impulsar noves galeries joves.
Swab performance
wab Performance anuncia la seva nova edició comissariat per Alexandra Laudo i reforça la seva missió d’aumentar la presència de formats nous i independents a la fira.
Laura Llaneli
Pedro Torres
Daniel Moreno Roldán
Irene Solà + Estampa
Mar Medina
Kay Schuttels
Ephemeral
Selecció de 6 artistes de les principals Fàbriques de Creació, Hangar, Fabra i Coats i L’Escocesa. Seleccionats sota el tema de la consciència sobre la percepció de l’entorn, la construcció de llenguatges i de formes de comunicació, per la comissària Caterina Almirall.
Els i les artistes desenvolupen estratègies comunicatives i interpretatives mitjançant els materials que manipulen: pedres, metall, llum, color el llenguatge i el propi cos per a comprendre la nostra relació amb el món dels sentits.
Aquest és el nostre canal primordial de comunicació entre humans, no humans i l’entorn, i aquest és essencialment el treball artístic: comprendre que els sentits no generen veritat sinó sistemes convencionals de relació. Manipular-los ens permet prendre consciència d’ells, ser creatius.
Anna Irina Russell. Hangar
Aldo Urbano. Hangar
Jessica Moroni. Fabra i Coats
Lluc Baños. La Escocesa
Swab Reading
Swab Barcelona presenta Swab Reading, un programa que aspira a fusionar disseny i lectura, art i literatura. La onzena edició de Swab fa lloc a les disciplines editorials, i convida dos projectes europeus que exposaran i vendran les seves publicacions.
MonoRhetorik. Amsterdam
;paranoia publishing. Estonia
Swab Video box
4 artistes seleccionats en col·laboració amb Aesthetica Magazine reflexionen sobre la diversitat i l’exploració artística a través del vídeo.
Els curtmetratges exploren les possibilitats del llenguatge audiovisual creant interessants reflexions al voltant de les tensions entre les relacions humanes. Des de la reivindicació de cultures que han estat oprimides per anys i les lluites i tensions que encara es mantenen vives i necessàries, fins a les relacions més petites que es generen en situacions quotidianes, en el propi entorn de la casa o el veïnat.
Ludivine Large-Bessette
Maryam Tafakory
Baptiste Penetticobra
Jenn Nkiru