We spoke with Marisol Rodríguez

07/06/2017

Parlem amb Marisol Rodríguez

 

 

Periodista cultural, curadora, investigadora independent, editora i cofundadora de l'house Mono Edicions. Actualment, treballa com a freelance per Confabulario, the cultural supplement de l'Universal a Mèxic, Lletres Lliures i altres edicions i pàgines web a Mèxic i fora.

 

 

Què et sorprèn en un artista nou?

Crec que la categoria de novetat és esmunyedissa i molt complexa. En tot cas hi ha treballs que em sorprenen tot el temps, independentment que siguin executats per joves, vells, artistes vius o morts. Valoro particularment aquelles expressions que són capaçes d'abordar el món amb agudesa crítica, un coneixement més enllà del que és superflu en l´història i molt sentit de l'humor.

 

Quina tècnica creus que predominarà en els propers anys, cap a on van les tendències?

La pintura que fa uns anys era gairebé invisible dins del panorama de l'art contemporani està tornant molt fort de la mà de joves artistes que desafien tots els conceptes al voltant d'aquesta. En canvi el que penso que començarem a veure molt més, promogut per el conjunt d'artistes i grans museus i institucions, serà el desenvolupament de la realitat augmentada i les noves tecnologies aplicades a l'art i la seva mediació.

 

Com veus el panorama artístic en el nostre món post-Brexit?

Els ajustaments legals, pràctics i identitaris que provoca el Brexit afecten principalment a les diferents realitats europees, mentre que per als migrants de tot el món que viatgem o busquem afincarnos en altres països fora dels propis això ha estat una realitat de tota la vida: l'assetjament de les institucions, una burocràcia absurda i contradictòria, l'escepticisme, els episodis de discriminació, la desigualtat d'oportunitats. En aquest sentit potser es desenvolupi una presa de consciència al voltant de les realitats de la migració que vagin més enllà de la realitat europea que segueix i seguirà sent, fins i tot després del Brexit, privilegiada. Ja s'està veient a la Biennal de Venècia (a manera d'aparador massiu) la quantitat de projectes que al·ludeixen a aquests temes, cosa que sens dubte continuarà en els propers anys a mesura qu s'aguditzin aquests problemes a nivell global.

 
In compliance with Law 34/2002 on the information society, we remind you that by browsing this site you are agreeing the cookies policy. Acceptar + info