Entrevista amb Susanne Birbragher

11/07/2017

 

Parlem amb Susanne Birbragher, fundadora de Liaisons Corporation

 

 

 

Swab Barcelona es complau a presentar el seu nou comitè de selecció, que estarà a càrrec d'escollir les galeries internacionals i nacionals que formaran part del programa general de la seva propera edició del desè aniversari.

Susanne Birbragher, originalment de Bogotà, Colòmbia, avui viu i treballa a Miami, Florida. Va completar els seus estudis en Brown University amb honors en Enginyeria de Sistemes i alhora es va graduar del departament de Disseny Gràfic de Rhode Island School of Design. En el 2001, Susanne va ser una de les fundadores de Artnexus.com, lloc afiliat a la revista d'art latinoamericanoArtNexus, per la qual treballa com a Editora Associada i Directora Creativa.

Per més de 16 anys, Susanne ha estat involucrada al món de l'art, i fa 7 anys va fundar Liaisons Corporation, una agència global de mercadeo, esdeveniments, consultoria d'art i relacions públiques basada a Miami, la qual encara presideix. Entre els seus projectes filantrópicos, Susanne recolza diverses organitzacions enfocades a l'art i algunes altres enfocades a ajudar a dones i nens. Susanne és co-president del comitè amfitrió de la fira Art Basel Miami Beach amb la qual va treballar molt d'a prop en els seus primers 10 anys. Actualment forma part de la Junta d'Assessors del Wolfsonian- FIU, és co-president de Wine, Women & Shoes a benefici del Miami Children’s Health Foundation i participa en el Comitè de Lideratge de Women of Tomorrow, un programa de mentoría i beques per a dones. Susanne ha estat reconeguda com a membre honorífic de Vogue 120, així com també ha estat nomenada entre els “100 Llatins Miami”.

 

 

 



Què és el que més t'interessa d'un artista nou?

 

En realitat el que em sorprèn d'un artista nou no resideix en la innovació de tècnica formal o estètica, sinó en la qualitat del discurs de l'obra. És a dir, el marc conceptual que es produeix darrere de l'obra, i per això no em refereixo a la seva originalitat, sinó a la seva resposta al context actual. Hi ha artistes nous que re-introdueixen tendències o moviments artístics anteriors que aconsegueixen contextualitzar-los i actualitzar-los atinadamente al moment que vivim avui, i això és el que més em sorprèn.



Quin mitjà creus que prevaldrà en els propers anys? On estan les noves tendències en relació amb això?

Em sembla que des de fa dècades les tendències no s'empaten amb les tècniques. Els moviments artístics ja no es defineixen per generacions i artistes treballant amb els mateixos materials o estils similars. No obstant això, crec que després d'una ona d'art conceptual que ha omplert els espais expositius des de fa molts anys, s'ha desvalorizado molt la pintura, i hi ha moltes propostes noves de valorizarla de nou. Així mateix, donats els climes polítics tan complexos, hi ha molta resposta artística a la relació política i art, l'art comunitari, art públic i art com practica social.

 

Com i on veus l'escena artística al nostre món post-Brexit?

 

Crec que les situacions complicades de contextos polítics, econòmics i socials tendeixen a incentivar una producció d'art summament interessant que respon a aquests contextos. L'art al final de comptes és una reflexió del que vivim, i en aquest moment tan difícil, els artistes han respost mitjançant el seu practica, i l'obra que produeixen.

 

 

 

 

 

 

 
In compliance with Law 34/2002 on the information society, we remind you that by browsing this site you are agreeing the cookies policy. Acceptar + info